Keyword
analyse
Een keyword analyse is één van de belangrijkste onderdelen van je online marketing campagne. Maar waarom eigenlijk? Lees er alles over!
Een keyword analyse is één van de belangrijkste onderdelen van je online marketing campagne. Maar waarom eigenlijk? Lees er alles over!
Een keyword analyse is één van de belangrijkste onderdelen van je online marketing campagne. Of je nu SEO in wilt zetten, social media marketing, SEA of een combinatie van verschillende technieken, een gerichte tactiek is wat voor succes zorgt. En daarvoor is een keyword onderzoek onmisbaar. Op deze pagina leggen we je uit wat een keyword analyse precies is en waarom het zo belangrijk is om dit goed en grondig te doen.
Binnen de online marketing draait het allemaal om keywords. Keywords zijn zoektermen die door individuen worden ingegeven in zoekmachines. Misschien ben je op deze pagina terecht gekomen door ‘keyword analyse’ op Google in te tikken. Het doel van online marketing is om op zoveel mogelijk van deze zoektermen gevonden te worden. Dat vergroot de zichtbaarheid van je website en dat zorgt voor meer bezoekers.
Bij een keyword analyse is het belangrijk om eerst goed naar de concurrentie te kijken. Op welke trefwoorden scoren zij? Hoe groot is de concurrentie op bepaalde trefwoorden? En hoe vaak wordt er op een trefwoord gezocht? Je gaat op zoek naar het laaghangend fruit. Woorden met een aantrekkelijk zoekvolume en weinig concurrentie. Dat vergroot de kans dat je sneller een hogere positie in zoekmachines als Google krijgt.
Maar wat doe je nu eigenlijk met je keyword analyse? De trefwoorden waar je uiteindelijk op in wilt gaan zetten dienen als leidraad voor SEA- en SEO campagnes. Content in de vorm van tekst, afbeeldingen en video, gericht op de trefwoorden die je hebt uitgezocht. Of een advertentiecampagne met Google Adwords op de trefwoorden die voor jou het meest interessant zijn. Dit zijn concrete voorbeelden van de implementatie van je keyword onderzoek.
Zeker wanneer je net begint met online marketing, kan het bovenstaande verhaal net zoveel vragen oproepen als er beantwoord worden. Daarom komt een consultant van Mijn Mediamix graag bij je langs om meer uitleg te geven. Een eerste afspraak is altijd gratis, je zit nergens aan vast en je krijgt uitgebreid de kans om je vragen te stellen. We zien je graag snel!